Ruta per Jordània i Israel i conclusions

Itinerari de viatge:

El viatge comença a Amman i vam entrar gairebé directament a Jerusalem, per frontera terrestre, on vam estar 3 nits. Després vam seguir fins a Eilat, al sud d’Israel, on vam creuar novament la frontera terrestre per començar el viatge a Jordània de Sud a Nord i acabar de nou a Amman.

Mur de les Lamentacions, Jerusalem, Israel.

Primer vam començar pel desert, a 1 hora d’Aqaba, i vam seguir per Aqaba, sense vehicle, ja que ens van dir que allà no ens caldria. Un taxi a la ciutat són 7 JD per trajecte.

Ja a Aqaba vam agafar el cotxe de lloguer que tornaríem a Aman. La ruta va començar per Petra, Wadi Mujib, Mar Mort, Jerash i Amman. Normalment en llogar el cotxe a Aman cal recórrer el país de Nord a Sud i tornar a fer el mateix itinerari per tornar el cotxe. Nosaltres vam baixar per Israel i vam pujar per Jordània.

Jordània és un país molt desèrtic. Es pot apreciar abans d’aterrar, i es constata de nou en fer quilòmetres per terra. D’Israel no en vam veure gaire, però tot el trajecte de Jerusalem fins a Eilat és igualment desèrtic.

El Tresor de Petra, Wadi Musa, Jordània.

Aquesta és la ruta que vam fer. El viatge té lloc del 15 de juliol a l’1 d’agost del 2022. Al final poso entre parèntesis la ciutat on dormim. Aquesta és la ruta de 15 nits:

Dia 0: Vol a Roma a les 22.25h

Dia 1: Vol de Roma a Amman a les 6.50h arribant a les 11.25h. Trasllat a Madaba i visita (Madaba)

Dia 2: Passar frontera d’Israel i visita a Jerusalem (Jerusalem)

Dia 3: Visites a Jerusalem (Jerusalem)

Dia 4: Visita a Betlem (Jerusalem)

Dia 5: Ruta fins a Eilat, pas de frontera i trasllat al desert (Wadi Rum)

Dia 6: Excursió amb jeep al desert i tren 1916 (Wadi Rum)

Dia 7: Trasllat a Aqaba i snorkel (Aqaba)

Dia 8: Busseig i snorkel a Aqaba (Aqaba)

Dia 9: Snorkel a Aqaba, recollir cotxe de lloguer i ruta fins a Petra (Petra)

Dia 10: 1r dia de Visita a Petra (Petra)

Dia 11: Petita Petra i 2n dia de visita a Petra (Petra)

Dia 12: Vam anul·lar el dia a Dana que teníem per avui, i vam fer el barranc de Wadi Mujib i el Monte Nebo (Madaba)

Dia 13: Visita As Salt i Mar Mort (Mar Mort)

Dia 14: Visita al lloc del Baptisme i ruta fins a Aman (Aman)

Dia 15: Excursió a Jerash (Aman)

Dia 16: Visites a Amman i a la nit vol de tornada amb escala a Roma

Els nostres recursos per a Jordània i Israel:

• El nostre excel de despeses. Al final de cada viatge, fem el nostre excel·lent exhaustiu de totes les despeses durant el viatge. T’ho pots descarregar aquí.
  • El nostre diari de viatges, el que tenim penjat aquí. T’ho pots descarregar aquí.O també et pot interessar el document previ al viatge, que de vegades té info més detallada amb mapes i llocs que potser jo no vaig poder visitar, però tu sí que podries. T’ho pots descarregar aquí.
  • El nostre full resum, és el full resum amb horaris, visites i hotels dia a dia. T’ho pots descarregar aquí.

Les nostres adreces a MapsMe

T’agrada el nostre contingut, t’interessa algun dels nostres recursos i/o vols donar-nos suport… més info aquí.

Israel
Jordània

Conclusions:

Jordània ens ha agradat molt, com ja esperàvem. No hem passat tanta calor com pensàvem així que se’ns ha fet molt suportable. Potser vam tenir sort??

Pel que fa a Israel, bàsicament ens interessava Jerusalem i Betlem, per acostar-nos també a Palestina, no hem vist gaire més. Tot ha estat molt segur, fins i tot anàvem mentalitzats a que ens increpessin a les fronteres i en absolut ha estat així. Hi ha molts controls de policia i soldats armats per tot arreu, però només això. Encara que no tinguis cap interès religiós en la visita, és recomanable veure-ho, pel contrast d’altres cultures tant diferents. Crec que amb 3 dies, com hem fet nosaltres, n’hi ha prou. Ens va agradar la zona nova, al voltant del tramvia, amb molt ambient a les nits i restaurants més assequibles de preu.

Per moure’s per Jordània és ideal llogar un cotxe. És fàcil conduir-hi. Les carreteres són àmplies i, tot i que no solen tenir els carrils pintats, és fàcil moure’s-hi. L’única cosa que cal anar amb compte són els badens, que la majoria de vegades no estan pintats, i de vegades tampoc senyalitzats, i no els veus. Quan creues els pobles en trobaràs diversos, però també als trams d’autovia.

A Israel tenen l’empresa de transports Egged que funciona molt bé per moure’s entre ciutats.

A l’hora d’organitzar el viatge és la primera vegada que em passa que no m’han contestat a molts llocs on he escrit per preguntar alguna cosa.

Ha estat un viatge amb molta aventura (snorkel, desert, barranc…), a més de monuments, cosa que l’ha fet molt variat.